Ohlédnutí za rokem 2021 a současný stav trhu s energiemi


Datum vydání: 5. 3. 2022

Vážení zákazníci,

v minulém roce se v odvětví energií událo mnoho změn a nečekaných událostí, které zapříčinily pád několika dodavatelů energií, za nimiž zůstalo obrovské množství zákazníků, kteří se ze dne na den ocitli v režimu dodavatele poslední instance. Jak už dnes všichni víme, tento stav nebyl vyhovující pro nikoho z odběratelů. Platit zničehonic několikanásobně vyšší zálohy za energie nechce přece nikdo z nás. Strategie každého tak byla jasná – co nejdříve se dostat k dodavatelům, kteří stále nabírali nové zákazníky.

Dodavatel poslední instance a enormní množství nových zákazníků

Dodavatelé energií (ani epet nebyl výjimkou) se tak ocitli v situaci, kdy si o uzavření smlouvy žádaly tisíce nových zákazníků. A na to, přiznáváme, nikdo z nás nebyl a patrně asi ani nemohl být připravený. Postupně se tak prodlužovaly doby vyřízení smluv tak, abychom mohli přijmout co nejvíce zákazníků, kteří se chtěli dostat z nevýhodného režimu DPI. Ačkoliv jsme vynaložili maximální úsilí, zapracovali na automatizaci a uvedli do běhu úplně online vyřízení smlouvy, narazili jsme na limity, které nám již nedovolily zpracovat smlouvy během pár týdnů. Tento nedostatek si plně uvědomujeme a omlouváme se všem, kterým jsme neposkytli služby, na které od nás byli doposud zvyklí.

Zodpovědná obchodní strategie epet

Díky naší zodpovědné a dlouhodobě budované obchodní strategii jsme však novým zákazníkům nabízeli jedny z nejvýhodnějších ceníků na českém trhu a smlouvy s fixovanými cenami jsme žádnému zákazníkovi nevypověděli. Snažili jsme se tak dostát jednoho z našich nejdůležitějších pilířů – férovosti. A to se nám, věříme, podařilo.

Evropský energetický trh v současnosti

Situace na evropském energetickém trhu je ovlivněna mnoha geopolitickými faktory, které nejsme schopni ovlivnit. Pokud Vás tedy šokují ceny, které máte v současné době za energie platit, naprosto Vám rozumíme. I my jsme byli takto extrémním vývojem cen na velkoobchodním trhu upřímně zaskočeni. Jedná se však o realitu dnešní doby. Zálohy, které v současné chvíli platíte za energie, vychází z ceníků reflektujících pořizovací ceny na velkoobchodním trhu. Ke zvyšování cen (a tedy i záloh) musely přistoupit všechny energetické společnosti. Žádný ze zodpovědných dodavatelů na českém trhu Vám u nově uzavíraných smluv výrazně výhodnější ceny, na které jste byli z minulých let zvyklí, již nabídnout nemůže.

Co Vám však epet nabídnout může, jsou energie od stabilního dodavatele, který disponuje dlouholetými zkušenostmi, a za nímž stojí silný vlastník, díky němuž poskytujeme naprosto stěžejní věc – jistotu. Energie za korunu Vám tedy nenabídneme, ale můžete se na nás spolehnout.

Potřebujete pomoc? Zavolejte nám nebo napište e-mail.

Zákaznická linka
255 707 099
e-mail
info@epet.cz
využijte
sekci podpora

Vážení zákazníci,

naše zákaznické centrum musí v těchto dnech reagovat na velké množství dotazů jak na e-mailu, tak na telefonické lince.

V tuto chvíli proto může být doba pro vyřízení Vašeho požadavku nebo převodu smlouvy k epet delší, než je obvyklé (cca 2–3 týdny). 

Pokud jste uzavřeli smlouvu o dodávce elektřiny nebo plynu u epet, pracujeme na tom, abyste energie od nás začali odebírat co nejdříve.

Jakmile se k Vašemu požadavku dostaneme, ozveme se Vám.

Děkujeme za Vaši důvěru i trpělivost!

Váš tým epet