Menu

Jak obvykle probíhá zařizování elektřiny a plynu v případě stěhování?


Datum vydání: 21. 12. 2020

Co obnáší převod energií při stěhování?

Změna trvalého bydliště s sebou nese kromě nutnosti přemístění veškerého vybavení bytu i potřebu zajistit pro své nové bydliště dodávky všech využívaných energií. Tento proces zpravidla zabere určité časové období a je proto vhodné zaměřit se na něj ideálně v předstihu – ještě před provedením samotného stěhování.

 

Existuje několik možností zajištění nepřerušené dodávky plynu a elektřiny pro váš nový byt nebo dům. Níže se dočtete, jak lze s energiemi při stěhování naložit.

Elektřina i plyn od stejného dodavatele

Jste-li spokojeni se službami vyplývajícími z dříve uzavřených smluv o energiích, nejjednodušší při stěhování je zajistit převod těchto smluv na vaše nové bydliště. V takovém případě se se stávajícím dodavatelem na základě písemného, telefonického nebo osobního kontaktu domluvíte na podpisu nové smlouvy, která zajistí pokračování dodávek elektřiny – případně plynu – na další časové období.

Pro převod energií zvolte správné dokumenty

Každá společnost má pro účel převodu energií vlastní dokumenty, které je nutné vyplnit. K nim budete muset v některých případech přiložit i listinu, která ověřuje vaše vlastnictví nebo jiný vztah opravňující vás k užívání nového odběrného místa. Ani tento doklad však není pro všechny dodavatele podmínkou, někteří se spokojí s pouhým čestným prohlášením.

Kromě těchto dokumentů, které bude požadovat dodavatel plynu nebo elektřiny, byste si měli poznamenat stav plynoměru a elektroměru v momentě předání nemovitosti mezi vámi a novým majitelem. K tomuto účelu by vám měl sloužit takzvaný předávací protokol, který určí kolik za odebranou energii nebo plyn zaplatí původní majitel a od kdy bude za tyto energie platit majitel nový.

Stěhování může být příležitostí pro změnu dodavatele

Pokud nejste spokojeni s kvalitou služeb vašeho stávajícího dodavatele energií, není špatný nápad před přesunem do nového bydliště popřemýšlet o jeho změně. Na energiích se dá v případě správné volby ušetřit i několik tisíc korun za rok, které je možné využít pro jiné účely.

V případě, že váš stávající dodavatel elektřiny nebo plynu nevyhovuje ani novému nájemci nebo majiteli nemovitosti, je potřeba zaslat dokument s výpovědí na ukončení odběrného místa. Zde je však nutné počítat s případnými sankcemi ze strany dodavatele, pokud je tak uvedeno ve vaší smlouvě.

smlouva

Když byste se rozhodovali mezi převodem energií od stávajícího dodavatele původního majitele nemovitosti, určitě si propočítejte, jestli pro vás takové podmínky budou stejně výhodné jako pro původního majitele. Pokud by pro vás výhodné nebyly, měli byste požádat o vypovězení smlouvy aktuálního dodavatele a zajištění nové smlouvy u nově vybraného poskytovatele plynu nebo elektřiny s výhodnějšími podmínkami.

Co když v nemovitosti, ze které odcházíte, nikdo nezůstane?

Taková varianta je sice málo pravděpodobná, ale i tak může nastat. Pokud bude po vašem přestěhování váš bývalý dům nebo byt neobydlený, bude potřeba zajistit demontáž plynoměru, ke které se zpravidla v takových případech přistupuje. Na základě vaší žádosti demontáž zajistí vyškolený odborný technik společnosti zajišťující dodávky plynu do vašeho bývalého bydliště.

Celý proces převodu energií zpravidla nebývá nejrychlejší. Dodavatelé mají totiž na jeho vyřízení 30 dnů.

Při každém stěhování je potřeba vše co se týká energií důkladně promyslet. Správné rozhodnutí vám totiž dokáže v dlouhodobém horizontu ušetřit zajímavý finanční obnos.

Potřebujete pomoc? Zavolejte nám nebo napište e-mail.

telefon
255 707 099
e-mail
info@epet.cz
využijte
sekci podpora